Bezpośrednie pociągi z Łodzi do Płocka mają zostać uruchomione w czerwcu przyszłego roku. ŁKA zaoferuje tam trzy pary kursów realizowanych codziennie. Sumaryczna liczba połączeń na międzywojewódzkim odcinku Kutno – Płock ma się istotnie zwiększyć, zwłaszcza że rozszerzona zostanie również oferta KM.
W czerwcu tego roku samorząd województwa mazowieckiego poinformował o dużych zmianach, jakie zajdą w ofercie regionalnych przewoźników kolejowych na styku z województwem łódzkim. Nowe, bezpośrednie pociągi mają połączyć Łódź z Płockiem, Radomiem i Warszawą przez Sochaczew. Płock uzyska zaś ponadto kolejne kursy do Warszawy o charakterze przyspieszonym.
Teraz poznaliśmy nieco więcej szczegółów dotyczących nowej organizacji przewozów na linii nr 33 pomiędzy Kutnem (łódzkie) a Płockiem (mazowieckie). Przewoźnikiem, który pojawi się na tym odcinku, będzie Łódzka Kolej Aglomeracyjna. Operator nie uruchomi jednak swoich połączeń wraz z wejściem w życie nowego rocznego rozkładu jazdy w grudniu tego roku.
Rozwój oferty ogranicza przepustowość jednotorowej linii
– ŁKA planuje uruchomienie trzech bezpośrednich par pociągów na odcinku Łódź-Widzew – Płock od 14 czerwca 2026 r. – mówi bowiem Marta Milewska, rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego. Pomiędzy Łodzią a Kutnem pociągi będą wykorzystywać linię nr 16, choć na razie nie znamy dokładnego przebiegu trasy na terenie aglomeracji łódzkiej. Równocześnie Koleje Mazowieckie przestaną obsługiwać dwie pary kursów z Kutna do Płocka, co mazowiecki samorząd tłumaczy ograniczoną przepustowością jednotorowej trasy. W rezultacie pomiędzy Kutnem a Płockiem pojedzie w sumie o jeden pociąg więcej niż w okresie od grudnia do czerwca i o cztery pociągi więcej niż obecnie.
– Od połowy czerwca przyszłego roku w dni powszednie podróżni na odcinku Kutno – Płock będą mieli do dyspozycji 17 par pociągów, w tym cztery pary kursów przyspieszonych z ograniczoną liczbą zatrzymań na przystankach pośrednich – podsumowuje nasza rozmówczyni. Oferta przewoźników regionalnych zostanie więc istotnie rozbudowana, bo dziś KM realizują 13 par połączeń, w tym dwie przyspieszone. W rozkładzie jazdy są ponadto dwie pary dalekobieżnych pociągów PKP Intercity, a ich liczba w najbliższych miesiącach nie będzie się zmieniać.
Przesiadki w Płocku nie zniechęciły pasażerów
Ostatnią dużą zmianą oferty na linii nr 33 było podzielenie relacji bezpośrednich pociągów Kutno – Płock – Sierpc na odcinki Kutno – Płock (obsługa taborem elektrycznym) i Płock – Sierpc (tabor spalinowy). – Wprowadzenie zmiany środka transportu miało na celu ograniczenie konieczności kierowania na linię nr 33 pojazdów spalinowych – tłumaczy Marta Milewska. Podkreśla jednocześnie, że problemy taborowe Kolei Mazowieckich, jakie na początku 2024 r. doprowadziły do konieczności zastępowania wybranych połączeń autobusami, zostały zażegnane.
Przekonuje też, że zeszłoroczna zmiana nie odbiła się negatywnie na zainteresowaniu podróżnych. Porównując pięć pierwszych miesięcy roku 2025 analogicznie do roku 2024, widzimy, że liczba pasażerów podróżujących na odcinku Kutno – Sierpc wzrosła o ponad 13 proc. – argumentuje. Dodaje, że wszystkie przypadki wprowadzania pomiędzy tymi miastami zastępczej komunikacji autobusowej wynikały w tym roku z prac prowadzonych przez zarządcę infrastruktury, PKP PLK, a nie z braku sprawnych pojazdów KM.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.